20 Eylül 2007 Perşembe


KARDELEN ÇİÇEĞİ

Kardelen çiçeği, etrafındakilerin dostlarının anlatımıyla güneşe aşık olur.Aslında hayatında güneşi hiç görmemiştir.
Çünkü bilir ki güneşi gördüğü an canından olacaktır.
Ama bu aşk içinde öyle büyür öyle büyür ki artık dayanılmaz
bir hal alır ve Allah'a dua eder,bana bir defacıkta olsun güneşi görmeyi nasip et diye.
Ve bir gün dayanamaz Allah'ın huzuruna
çıkar ve şöyle der;
"Allahım güneşi görmem için bana izin ver."
Allah'ta ona şöyle seslenir;
"Ey kardelen bilmez misin ki sen narin bir çiçeksin ve güneşle
karşılaştığın an canından olabilirsin.İyi düşün sana 2 gün
mühlet veriyorum, ya güneş ya canın ."
Kardelen yüce rabbinin huzurundan ayrılır ve düşünür.Ama içindeki güneş sevdası adeta onu içten içe kemirir.2.günün sonunda Rabbinin huzuruna çıkar ve şöyle der;
"Bu aşk beni öyle büyüledi ki güneşi görmek için can atıyorum.
Allah'ta ona;
"Cesaretini taktir ederim ey kardelen ama bir yandan da
üzülürüm,çünkü canından olacaksın." der. ve kardelen güneşi görmenin aşkıyla tutuşurken karın üstüne çıkmaya karar verir. Tam o beyaz karın içinden kafasını
çıkardığı an güneşi görür,ama ona daha önce söylendiği gibi
canından olur.
Bu olay herkesin kalbinde yer eder.Herkes çocuklarına ve torunlarına
bu olayı anlatır,nasihatte bulunurlar.
"Eğer günün birinde aşık olursan,birini çok seversen __KARDELEN__ gibi cesaretli ol.
Eğer ___KARDELEN___ kadar cesaretin yoksa Sakın Aşık olma!!!

23 yorum:

berfin dedi ki...

kardelen'im konunun anafikrini çıkaması gereken biri varmı:)))ama öykü harika ve ben yeni öğrendim.öptüm canım

Sanem dedi ki...

Kardelen, çok cesur bir çiçekmiş :)) Fotoğrafını da daha yeni görüyorum sayende. Onca kara, soğuğa rağmen hayatta kalabiliyor baksana. ZOR olanı seviyor demekki bu çiçek. Hikayeden belli zaten. İyi ki paylaştın bizlerle canım Teşekkürler :)) Bu arada, beni de linklerine eklemişsin. İsmimin Sanem'in Penceresi olarak gözükmesi mümkün mü acaba? Ben de seni ekliyorum hemen :))
Sevgiler...

kardelençiçeği dedi ki...

tamam sanemin penceresi yaparım.Gercekten harrika bir çiçek çok cesaretli.sizinde öğrenmezi istedim.seninde o fotona bayılmıştım..

kardelençiçeği dedi ki...

ya bak ne kadar faydalı olmuşum farkında olmadan.bundan ders çıkartacak biri yok valla.varda ders çıkarması gerkmez...:))

kakaolusevgi dedi ki...

CANIM KARDELENİM BENİM,
AŞK CESARET İSTER TABİ.ALLAH!A ŞÜKÜR Kİ,AŞKLARIMIZI BULDUK.ALLAH AYIRMASIN.HERKESE DE NASİP ETSİN BİRTANEM.

kardelençiçeği dedi ki...

tatlişkon tatlişkon sana sesleniyorum biliyorum senin kim oldugunu söyliyimm miii hehehe:))

Adsız dedi ki...

söyleme söyleme!.. kimsecikler duymasın!

ezgi* dedi ki...

merhaba canım... :) hakkatten cesaretli bir çiçekmişSİN :)hikaye güzel olmuş eline sağlık.mesajını yeni aldım cevapta bıraktım.zamanın olduğu bi zamanda beklerim.öpüyorum canım

kardelençiçeği dedi ki...

tatlışkon ii bakalım söylemiyorum.yorumlarını bekliyorum.öptm canım görüşmek üzere

kardelençiçeği dedi ki...

saol ezgicim sizinle paylaşmak istedğim begenmene sevindim bir kaç gündür yoktun ortada gelicen cevabına bakıcam öptm canım benim.

ezgi* dedi ki...

kardelencim yazdım canım mesajlarına cevap.evet hikayeyi paylaştığın iyi olmuş.teşekkür ederiz:) burayada mesaj bırakıyim dedim.öptüm seni iyi akşamlar

derin düsünceler dedi ki...

cok güzel bir hikaye... cok duygulandirdi beni. Allahim birgün banada kardelendeki cesareti verir insallah...

Sevgilerimle,
Derin

kardelençiçeği dedi ki...

derincim merhaba .cesaret olmadı mı olmuyor ama oluncada tam oluyor.bide sunu düşünmek lazım bu kadar cesaret iyimi kötü mü???

Adsız dedi ki...

kardelençiçeği sanada gönderene tatlişkon yazayım mı?..

Adsız dedi ki...

Kardelen ben bu yüzden bu çiçeği severim zorlukların çiçeği işte :)) neyse öptüm canım..

kardelençiçeği dedi ki...

tamam tatlışkon yaz.ben anlarım canım öprm seni kocaman...

kardelençiçeği dedi ki...

azimlicim dopru söylüyorsunda bide su acıdan duşun bukadar cesaret iyi birşey mi acaba bide o var

Adsız dedi ki...

bende seni öperim kocaman

kakaolusevgi dedi ki...

AŞK İNSANI,HALAN DA BURADAAAAAAAAA.

ezgi* dedi ki...

kardelncim aldım mesajını.cevapta yazdım ama buraya mesaj bırakmadan olmuyor:) .müsait olduğun bi zamanda uğra.öptm canım

ezgi* dedi ki...

KARDELENCİM NABER GÖRÜŞMEYELİ :) Bİ UĞRİYİMDE SENİ SOBELEDİĞİMİ SÖYLİYİM DEDİM :o) VAKTİN OLDUĞU BİR ZAMAN BLOGUMA BEKLERİM.ÖPTÜM CANIM BY :)

Adsız dedi ki...

bu hikayeyle aşık olmuştum yıllar önce o günlere geri götürdün beni saol kardelen çiçeği

Adsız dedi ki...

Merhaba.
Niye buralara kadar geldiğm bir ben biliyorum zannımca. O değil "Sanem'in penceresi"nden nasıl görünüyor orda kaldım.

Hoşça kal.